19.09.2018

WoWaKin Trio

Paula Kinaszewska, Bartłomiej Woźniak i Mateusz Wachowiak łączą swoje różne doświadczenia muzyczne, swobodnie i brawurowo interpretując tradycyjny repertuar polskiej wsi i pogranicza miasta. WoWaKin Trio regularnie „ogrywa” potańcówki, zapraszając do tańca w rytm oberków, polek, fokstrotów i kujawiaków.

Podstawą ich brzmienia są skrzypce, trzyrzędowa polska harmonia i baraban, ale wykorzystują również takie instrumenty jak cymbały, kalimbę czy banjolele.W 2017 roku ukazała się ich debiutancka płyta „Kraj za miastem”, zawierająca repertuar z tradycji regionów radomskiego, kieleckiego i sannickiego.

0:00 / 0:00
Bester Quartet

Wcześniej jako The Cracow Klezmer Band, od 2006 roku Bester Quartet. Konsekwentnie podążają linią odważnego i oryginalnego repertuaru, wypracowanego przez ponad 20 lat artystycznej działalności. Grupę tworzą czterej wybitni instrumentaliści, wykształceni muzycy klasyczni, pracujący po artystycznym kierownictwem Jarosława Bestera.

Przełomem w ich aktywności i początkiem międzynarodowej kariery zespołu było wydanie w 2000 roku płyty De Profundis w prestiżowej nowojorskiej wytwórni Tzadik, założonej przez Johna Zorna. Początkowo inspirowali się głównie muzyką klezmerską, jednak artystyczne poszukiwania zaprowadziły ich do mistrzowskiego połączenia wielu elementów. To m.in. dokonania muzyki klasycznej, jazzowej, awangardowej, tradycji klezmerskiej, nurtu world music oraz dokonań współczesnej kameralistyki, gdzie fundamentem do budowania oryginalnych form

0:00 / 0:00
Maria Pomianowska i Hossein Alizadeh

Maria Pomianowska - doktor habilitowana sztuk muzycznych, multiinstrumentalistka, wokalistka, kompozytorka i pedagog.Od 1984 roku prowadzi studia nad unikalnymi technikami gry na instrumentach muzycznych rodem z Azji i Europy, podróżując do Indii, Chin, Korei, Japonii i na Bliski Wschód. Z kolei Hossein Alizadeh to jeden z najważniejszych kompozytorów i instrumentalistów na współczesnej scenie perskiej muzyki klasycznej. Jego głównym instrumentem jest sześciostrunna lutnia tar.

Polsko-perski projekt „When masters meet” to wynik współpracy Marii Pomianowskiej z Hooseinem Alizadehem. Głównym mottem projektu jest skupienie na duchowym aspekcie sztuki. Artyści zgodnie twierdzą, że wystarczy kilka nut, lekki ozdobnik, ćwierćton czy delikatny melizmat, aby stworzyć głęboko poruszające dzieło.